Collaroy en Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Marit Heemsbergen - WaarBenJij.nu Collaroy en Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Marit Heemsbergen - WaarBenJij.nu

Collaroy en Manly

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

27 Juli 2015 | Australië, Manly

Alweer een week in Australie, wat gaat dat snel!
Uhm waar zal ik beginnen..... Oja mijn aankomst op het vliegveld van Sydney. In het vliegtuig zat ik naast een jongen uit Korea die in Sydney studeerde. We stapten het vliegtuig uit en belande vrij snel een hele lange rij..... Ik denk dat er wel drie vliegtuigen tegelijk waren geland. Nou, ruim een uur en heel veel gezellig en moeilijk geklets in het Engels verder, kwam ik bij de paspoortcontrole. Zo nu mijn bagage ophalen, Ik loop naar de bagageband recht voor mij. ooowww.....uhhh.... er zijn verschillende banden. Hmm.... en terwijl ik in het rond kijk en zoek naar iets dat er op wijst waar ik heen moet, hoor ik naast mij: "Yes, this is where our baggage come". Hey, die Koreaanse jongen weer! das handig! Samen lopen we door de laatste controle en voordat we elkaar gedag zeggen, geeft hij mij zijn nummer nog even. Hij kent Sydney immers goed, ik mag hem bellen als ik dat wil....
Oja in de rij voor de paspoortcontrole had mijn taxichaffeur ook al twee keer gebeld. Twee keer in mijn beste Engels uitgelegd dat het erg druk was en dat ik er aan kom. Op naar de Mac Donalds, daar wacht hij op mij. Gelukkig, hij is er nog! Er staat voor de Mac Donalds een man met een kartonnetje in zijn handen waar mijn naam op staat. Bij de auto aangekomen, zegt hij dat ik voorin mag gaan zitten, dan kan ik lekker veel zien! "Oh Yes, Great!", enthousiast loop in naar de bijrijderskant. Tenminste dat denk ik...... "Uh hey girl, I'm driving!" Oeps, oja het is hier allemaal andersom.

Na een half uurtje rijden ben ik bij mijn hostel in Collaroy aangekomen. Door de Nederlandse organisatie die in dat hostel zit, word ik rondgeleid en ze laat mij mijn kamer zien. Dan ga ik even mijn spulletjes opbergen en douchen. Heerlijk na 3 dagen! Hmm er zijn twee van de vier bedden leeg, een heb ik en die ander..... Even kijken een roze snoertje als telefoonoplader, maar dat zijn wel erg grote schoenen voor een meisje! Hmm nouja....
Mijn hostel is tegenover het strand. Na mijn douche ga ik lekker meteen naar het strand. Wauw wat een prachtig uitzicht! Langs het strand is een eindeloos uitzicht over het water. Ik kom terug bij het hostel en ben nog even wat spulletjes aan het uitpakken. Dan wordt er aan de deur gerommeld. Ah een jongen dus! Harry uit Londen. Na een nacht was hij alweer weg en had ik de kamer voor mij alleen. Niet verkeerd om een beetje bij te slapen en aan het tijdsverschil te wennen.
Zo heb ik in de afgelopen dagen heel veel gewandeld en veel mooie uitzichten gezien.

Een keer ben ik van Collaroy naar Manly gegaan met de bus. Toen heb ik naar de North Heath gewandeld. Ik was alleen vergeten dat het hier winter is, dus toen ik om kwart over 5 boven kwam bij de North Heath begon het al te schemeren. Hmm..... dit is niet handig, in een kwartier was het pikkedonker! Ik moest nog minstens 3 uur naar beneden lopen..... Uhmm oke even op de kaart kijken voor een kortere route, ah die route zou me minstens een uur schelen! ......1 uur later...... hmm kweenie, ik geloof toch niet dat dit helemaal de goede kant is. Na 2 uur rondlopen en 3 keer dezelfde kruispunten te hebben gezien, zag ik een bushalte. Oke, oke...... ik neem de bus. Ik ben moe en ik heb honger. Moe, maar voldaan zit ik in de bus naar Manly, vanuit daar kan ik de bus naar Collaroy nemen. Wauw, wat was dit de moeite waard, want wat een uitzicht!!

Na een paar dagen in Collaroy was het tijd voor een nieuwe plek en een nieuw hostel. Manly was me goed bevallen, dus op naar Manly! Vrijdag ben ik naar een hostel in Manly gegaan. Ik ben nu beland in een meidenkamer. 6 meiden op een kamer, jaa een ontzettende rotzooi!! De meiden waarbij ik op de kamer ben gekomen, zijn Engels en zitten al maanden in dit hostel. Ze werken en gaan uit....
Gisteren ben ik van Manly naar The Spit gewandeld, al denk ik niet dat je het wandelen kan noemen.... hiken is beter. 's Ochtends om half 12 vertrok ik. Het was prachtig, onderweg kwam ik verlaten strandjes en vrije rotsen met een geweldig uitzicht tegen! Natuurlijk was ik weer lekker onvoorbereid op pad gegaan..... Na 2 uur was mijn water op en ik zat midden in de bossen :). Achja dan maar even niets drinken, ik keek mijn ogen uit. Zoveel mooie uitzichten en plekjes waar gewoon niemand was! Toen ik The Spit bereikt had, heb ik snel een toilet opgezocht en mijn waterfles gevuld. Ook mijn voeten waren toe aan wat frisse lucht, ik heb mij heerlijk voor een uurtje op een zo goed als verlaten strandje genesteld. Even met mijn voeten in het water, brrrr het water was echt heel koud!! 18.00 uur was ik weer terug in het hostel. Ik had geen zin om te koken, maarja er is hier niemand die het voor mij doet;). Dusja ik had op de terugweg toch maar boodschappen gedaan, maar toen ik in de keuken kwam, werd mij verteld dat er een bbq is! He, komt dat even goed uit!

Oja er zijn hier trouwens echt vreemde vogels! Nouja hier zijn ze niet vreemd, maar ik had ze nog nooit eerder gezien....

Liefs Marit

ps. Het foto's uploaden gaat een beetje moeizaam, ik heb zoveel mooie foto's die ik jullie wil laten zien! Maar het lukt niet om ze allemaal te uploaden.

  • 27 Juli 2015 - 08:08

    Mama:

    Zijn weer leuke belevenissen! Foto's ga ik bekijken als ik ergens wifi vind. Echt wat voor jou zo'n gedeelde kamer met rommel konten. Kus

  • 27 Juli 2015 - 11:29

    Oma:

    Weer een leuk verslag. Volgens mij gaat het lekker

  • 28 Juli 2015 - 10:51

    Pap:

    heb net even naar je foto's gekeken. ze zijn erg mooi. Ik kijk vol spanning uit naar je volgende verslag. Met de overstap naar ben is alles goed gegaan volgens mij. Ik weet alleen niet wat er nog op mijn oude simkaart staat maar dat mag jij bekijken als je weer terug bent. Dikke kus pap

  • 28 Juli 2015 - 23:52

    Oma:

    Het water is echt zo blauw he.wat een indrukken krijg je te verwerken. Genieten maar. Dikke kus.

  • 07 Augustus 2015 - 14:09

    Michel :

    Hoi Marit,
    Wa leuk om dit verslag te lezen. Ik denk dat het je zeer goed bevalt met al de uitzichten. Het is een hele ervaring net als bij Sacha. Veel plezier ik blijf je volgen als je het niet erg vind.
    Groetjes Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Marit

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 6882

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 06 Januari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: