De allerlaatste..... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Heemsbergen - WaarBenJij.nu De allerlaatste..... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Heemsbergen - WaarBenJij.nu

De allerlaatste.....

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

03 Januari 2016 | Australië, Sydney

Jaja nu is het dan toch echt waar..... het laatste reisverslag, want morgen vlieg ik weer naar Nederland. Dit zal het laaste reisverslag van deze reis zijn, want ik mis het nu al! Er komt zeker nog een volgende reis! :D

Maargoed, we waren in Nieuw-Zeeland gebleven. Onze wandeling in Mount Cook was prachtig. Hij eindigde in een uitzicht op de gletsjer en bij een meer. In het meer lagen allemaal ijsblokken die van de gletsjer af kwamen. Echt bijzonder om te zien! Oja onderweg hebben we een paar keer een lawine gehoord. Soms zagen we hem ook, maar vaker kon je hem alleen maar horen.
Door naar Christchurch. Niet heel erg leuk. Ze waren vooral nog heel veel aan het wederopbouwen van de aardbeving van 3 jaar geleden. Vanuit Christchurch zijn we naar akaroa gereden. Het is een Frans stadje, echt heel grappig, zo had ik ineens het gevoel dat ik in Frankrijk rondliep!
In Kaikoura hadden we een wandeling gemaakt op het peninsula. Daarvan daan kon je een heleboel zeehonden zien, maar dan ook echt heel veel! Superleuk, je kon ook heel dicht bij komen. Al moest je wel oppassen, want ze kunnen lelijk bijten.
Hierna hebben we nog 2 nachtjes in Blenheim geslapen en daarna stapte ik uit de auto in Picton. Vanaf daar zou ik in anderhalve week naar Auckland reizen. Dus via Wellington en het Nationaal Park kwam ik anderhalve week later in Auckland aan.
In het National Park heb ik de Tongariro Alphine crossing nog gelopen. Het was echt een super gave wandeling, over vulkanisch gebied. Ook ben ik mount Ngauruhoe opgeklommen. Een actieve vulkaan. Het was echt letterlijk klimmen! Op handen en voeten, geregeld vielen er flinke rotsen langs je heen met een flinke snelheid naar beneden. Best wel eng... want nu zul je denken je zal dan wel gezekerd hebben geklommen. hmm nou nee dus..... Maar het was echt heel gaaf, boven moest ik een stukje door de sneeuw lopen om uiteindelijk op de rand van de vulkaan te komen. En WAUW!! Het was echt heel bijzonder.

Ondertussen zit ook mijn laatste week in Sydney er al weer bijna op. Oud en nieuw was echt super hier! Ik begon de avond in mijn eentje en eindigde die met 3 zwitserse jongens. Ook had ik al wat rond gehangen met een Australier, en Nieuw-Zeelander en twee Colombianen. Het was heel gezellig, want toen ik terug naar mijn hostel liep, was de zon alweer op...... En het vuurwerk natuurlijk! Dat was ook geweldig!!
Morgen neem ik voor de laatse keer de ferry naar Manly. 's avonds stap ik in het vliegtuig en begint mijn lange terugreis. Ik heb ontzettend veel zin om mijn familie weer te zien, maar gisteren realiseerde ik mij ook dat ik deze geweldige manier van leven, het backpacken, ontzettend ga missen! Daarom zal ik net als op Schiphol 6 maanden geleden ook hier in Australie met een traan het vliegtuig in stappen.


Tot snel!
Liefs Marit

  • 03 Januari 2016 - 08:58

    Harry & Ada:

    Hoi Marit,
    Het lijkt ook zeker moeilijk om afscheid te nemen, van waar je zoveel hebt meegemaakt.
    Bedankt voor het delen van je reisverhalen en belevenissen!
    Een goede terugvlucht en tot ziens in Nederland
    Ada&Harry

  • 03 Januari 2016 - 09:48

    Monique:

    Hoi lieve schat,
    Wat een fijne laatste week heb je gehad. Ik ben blij als ik je straks weer kan fijn drukken in mijn armen, maar ik begrijp het verlangen naar de vrije manier van reizen heel goed!
    Goede vlucht, we zien je gauw!
    Mama

  • 03 Januari 2016 - 11:57

    Oma:

    Ik heb vanochtend vroeg een heel verhaal geschreven. is niet overgekomen. kan gebeuren. op de app heb ik het nog maar eens dunnetjes over gedaan. Lieve schat bewaar nog een paar traantjes voor het weerzien a.s. woensdag. Reken er maar op dat je fijn geknuffeld wordt. Goede thuisreis en vast een dikke kus. Oma.

  • 03 Januari 2016 - 17:31

    Gert:

    Hee Marit mooi laatste verslag hoor. Kben blij ☺ dat je weer bijna terug bent. Ik wens je een goede reis en ik ga je zien. Kus pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marit

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 1355
Totaal aantal bezoekers 6885

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 06 Januari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: