Een bewogen reis naar Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marit Heemsbergen - WaarBenJij.nu Een bewogen reis naar Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marit Heemsbergen - WaarBenJij.nu

Een bewogen reis naar Nieuw-Zeeland

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 November 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Pfoe.... dat is een hele tijd geleden! En er is een hele hoop gebeurd.......
Maargoed eerst maar is wat over mijn reis van The Entrance naar Brisbane. Super!! Newcastle, leuk, maar op naar Portmaquarie. Oke, ik heb hier 1 dag. Uhm Ik wil in het koalagebied lopen, misschien zie ik er wel een..... Ik wil ook naar het koalahospital, dan weet ik zeker dat ik ze zie ;). Oja en die walk langs de kust schijnt ook heel mooi te zijn! Okey, een super volle dag, maar echt fantastisch. Geen koala's in het wild gezien, maar in het koalahospital des te meer! echt heel lief!! Jah, eigenlijk was het te laat om die walk langs de kust nog te doen, maar ik doe het toch lekker. Prachtig, de zon in de zee zien zakken! Alleen het laastste stukje terug naar het hostel was wat moeilijk..... Ik wist namelijk niet zo goed meer wat nou de goede straat was:) Op naar Surfers Paradise. om 4 uur 's nachts/'s ochtends was ik aangekomen in Surfers Paradise. Oke wat nu..... Nouja op naar het strand! Daar heb ik gezeten met al mijn spulletjes in het zand, wachtend tot de zon op kwam. En ook dit was echt prachtig!! Het zou mij niet lukken om er voor op te staan, dus dit was ideaal om het toch een keer te zien:D
Dinsdag...... Yes vrijdag vlieg ik vanuit Brisbane naar Nieuw-Zeeland! Super, vanavond heb ik de trein naar Brisbane. Nog even lekker relaxen in Surfers Paradise. Nou dit ging dus iets anders dan gepland, want die dag werd mijn tas gestolen..... Camera, telefoon, paspoort, pinpassen.... Alles was weg. Nouja dit was een avontuur op zich, maar het kwam erop neer dat ik terug moest naar Sydney. Minstens 2 weken moest ik wachten op een nieuw paspoort en mijn vlucht moest ik omboeken.
Dusja 2 weken Sydney. Ach, maar het beste ervan maken. Tussen al het geregel door, heb ik stand up paddling gedaan en ben ik een paar dagen naar de Blue Mountains geweest. Dat was ik heel mooi! Hele hoge watervallen, Bergen zover je kan kijken en...... Kangaroes!! Jeej! We liepen een route waar we kangaroes zouden spotten, de hele route zagen we niks.... En toen we aan het eind op een grasveld uitkwamen, zaten daar ineens een stuk of 8 kangaroes! super!! Ze waren helemaal niet bang en we konden rustig toe kijken hoe ze in het rond hopten en gras aten.
1 November was toen de nieuwe datum waarop ik naar Nieuw-Zeeland zou vliegen en gelukkig was mijn paspoort er op tijd! Dus een paar dagen daarvoor vloog ik naar Brisbane, want vandaar uit zou mijn vliegtuig naar Nieuw-Zeeland gaan. In Brisbane ben ik naar het Moreton Island geweest. Dat is een onbewoond eiland en er zijn geen wegen. Het was echt heel mooi. Ik heb daar gesnorkeld en sand boarding gedaan. Op een houten plankje van een gigantische berg zand sjeezen. Er was heeeeel veeeelll zand overall ! Maar het was wel echt heel leuk!
En nu ben ik inmiddels al weer meer dan een week in Nieuw-Zeeland. Het is hier echt prachtig! Zo groen en allerlei mooie vogels die in het rond vliegen. De zee is onvoorstelbaar blauw.

Ik ga nu lekker genieten van 2 maanden Nieuw-Zeeland :)

Liefs Marit

  • 11 November 2015 - 00:38

    Gert:

    Jeetje Marit wat een prachtige foto's en eindelijk weer een leuk verslag over je belevenissen.
    Erg gaaf hoor. Gaat het skypen nog steeds zo moeilijk vanuit NieuwZeeland?
    Misschien kunnen we het nog eens proberen?
    Heel veel plezier en heel veel kussen . Pap

  • 11 November 2015 - 08:36

    Oma:

    Hallo mop. Het is nu omgekeerd. Ga jij bijna naar bed en ben ik net op. Ik heb weer van je verslag genoten. Ik hoop en wens je nog 2 onvergetelijke maanden toe. Bofkont met je mooie weer.hier is het nu herfst en regent het maar het is niet koud. Live schat nog een hele fijne tijd en veel knuffels van mij en likjes van Ollie.⏳

  • 11 November 2015 - 21:14

    Harry & Ada:

    Dag Marit,

    Goh, wat een verhaal!

    Na al deze avonturen van een heel ander soort geniet je gelukkig nog steeds van je schitterende reis en terecht. Ook (of juist) je foto's geven een prachtig beeld van het land en maken het een compleet reisverhaal!

    Zijn nu al weer nieuwsgierig naar je komend reisverslag

    Groet,
    Ada en Harry

  • 12 November 2015 - 17:29

    Mama:

    Wat een mooie foto's, prachtig om te zien. Ik word helemaal jaloers op je:).
    Ennnn weer heel wat beleeft! Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Marit

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 6886

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 06 Januari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: